Od 1. júla 2013 aktivovala značka Citroën lokalizáciu vozidiel: Citroën – lokalizované tiesňové volanie.
Po aktivácii prvej služby systému E-touch s názvom Citroën – Lokalizovaná asistencia, ktorá bola spustená už v roku 2011, značka Citroën predstavuje už druhú službu, ktorej cieľom je chrániť zdravie a život zákazníkov, cestujúcich vo vozidlách značky Citroën.
Služba CITROËN – LOKALIZOVANÉ TIESŇOVÉ VOLANIE funguje rovnako ako Citroën Lokalizovaná asistencia – pre vozidlá, ktoré obsahujú nezávislú telematickú jednotku BTA. Uvedená služba je od uvedeného termínu aktívna u nasledovných vozidiel s integrovanou nezávislou telematickou jednotkou BTA:
– Citroën C5 – úroveň výbavy Exclusive
– Vozidlá línie DS – úroveň výbavy Sport
– Nové C4 Picasso – úroveň výbavy Exclusive
Všetkým vozidlám, ktoré majú doteraz aktivovanú službu Citroen – Lokalizovaná asistencia, bude do tridsiatich dní aktivovaná aj služba Citroën – Lokalizované tiesňové volanie. CITROËN – LOKALIZOVANÉ TIESŇOVÉ VOLANIE zabezpečuje tiesňové volanie v prípade zdravia
a život ohrozujúcich situácii pre vodiča, pasažierov, respektíve tretích osôb.
Samotné spustenie služby funguje dvomi spôsobmi:
– manuálne – stlačením tlačidla „SOS“ na minimálne 5 sekúnd,
– automaticky – pri detekcii nárazu väčšieho ako 2,5G (20 až 30 km/h) vozidlo automaticky vytočí Tiesňové
volanie.
Pri aktivácii Tiesňového volania je vodič, respektíve vozidlo priamo a okamžite spojené s asistenčnou platformou pre Tiesňové volanie. Táto platforma sa nachádza priamo na Slovensku a je odlišná od platformy Lokalizovanej asistencie. Na centrum hovorov je zaslaná SMS správa s lokalizačnými údajmi vozidla. Na základe týchto údajov asistenčná platforma zorganizuje nevyhnutné zabezpečenie činností záchranných zložiek v súlade s tiesňovým volaním. Lokalizácia vozidla a disponibilita údajov o sile nárazu umožní čo najrýchlejšie alarmovanie záchranných zložiek.
ts, sv