V polovici roka 2013 začne prevádzku vo vývojovom stredisku Mercedes-Benz v nemeckom Sindelfingene nový aeroakustický a aerodynamický skúšobný tunel. Vzduch v tuneli dosiahne pri pomoci sústavy dýz o ploche 28 štvorcových metrov rýchlosť až 265 km/h. Špeciálne zariadenia vzduch v tuneli usmernia a ustália, pričom tiež odstránia rušivé turbulencie a víry. Maximálne odhlučnená meracia dráha tunela bude mať dĺžku 19 metrov.
Prvé zdokumentované meranie v aerodynamickom tuneli uskutočnila značka vozidiel s hviezdou ako prvá na svete už pred 70 rokmi, vo februári 1943. Vo vozidlách značky Mercedes-Benz sa roky, aj vďaka takýmto zariadeniam, snúbia: vzrušujúci, emocionálny dizajn a vysoká aerodynamická hospodárnosť. Ako vyzdvihuje prof. Dr. Thomas Weber, zodpovedný za výskum koncernu a vývoj v divízii Mercedes-Benz Cars, v súčasnosti majú modely s hviezdou najlepšiu aerodynamiku skoro vo všetkých segmentoch. Či už je to reprezentant kompaktov: nová trieda A (2012, cw = 0,26), kupé: trieda E (2010, cw = 0,24) i sedan: trieda E (2009, cw = 0,25), športových áut: SL (2012, cw = 0,27) alebo SUV: trieda M (2011, cw = 0,32) – vozidlá týchto segmentov nikdy predtým nedosiahli tak nízky koeficient cw. A nová trieda CLA ako BlueEFFICIENCY Edition s koeficientom cw 0,22 a odporom vzduchu 0,49 m2 dokonca drží nový svetový rekord spomedzi všetkých porovnateľných sériových vozidiel.
Pritom platí, čím je auto aerodynamickejšie, tým je jeho spotreba nižšia a tým aj menej emisií vylučuje. Zlepšenie koeficientu cw o 0,01 znamená v jazdnom cykle (NEFZ) o jeden gram nižšie emisie CO2/km, v spriemerovanej reálnej prevádzke sú to už dva gramy a pri rýchlosti 150 km/h je to až o päť gramov CO2 na kilometer menej.
Modely z dielne Mercedes-Benz sú pritom na prvom mieste skoro vo všetkých triedach aj aeroakusticky. Napríklad nový CLA má vo svojom segmente aj najnižšiu úroveň hluku náporového vetra. Najnovší skúšobný tunel prispeje k udržaniu čelných pozícií áut Mercedes-Benz v aeroakustike a aerodynamike aj do budúcna.