Audi A3 je dokonalým dôkazom toho, že aj v tomto segmente má význam priplácať za prémiovú značku.
Niektoré autá v rámci medzigeneračných obmien menia svoju tvár radikálne, iné nie. Audi patrí do druhej skupiny. Hoci sú dizajnové zmeny novej trojdverovej á-trojky v detailoch zreteľné, auto ako celok na mňa nepôsobí výrazne novo. Preto sa nečudujte, keď sa ľudia za vami nebudú otáčať.
S DÔRAZOM NA DETAILY
Kvalitné materiály a precízne spracovanie interiéru sú absolútnou samozrejmosťou. Pomerne úzka horizontálna prístrojová doska opticky rozširuje vnútorný priestor. V jej hornej časti uprostred je výsuvný displej pripomínajúci tablet. Dizajnovo zaujmú tiež nové výduchy ventilácie v dizajne „jet“, ktoré umožňujú nastaviť difúzne prúdenie vzduchu, aby vás neovievalo príliš intenzívne. Ovládanie výduchov mi však pripadá akési titerné. Pod nimi je lišta s ovládačmi vybraných systémov, medzi nimi Start&Stop či Audi Drive Select. Druhý z nich ponúka režimy Efficiency, Comfort, Auto, Dynamic a Individual. Úplnou novinkou je ovládanie audiosystému a nastavenie vozidla zo stredovej konzoly – presne ako vo veľkých luxusných limuzínach. V prvom momente to na mňa pôsobilo super, no potom som odhalil aj tienisté stránky. Chýbali mi, napríklad obvyklé tlačidlá priamej voľby uložených rádiostaníc. Palubný počítač okrem bežných údajov a dnes už neodmysliteľnej indikácie optimálneho prevodového stupňa poskytuje v reálnom čase aj rady pre úspornú jazdu. Upozorní vás napríklad, aby ste si vytiahli okná a znížili tak aerodynamický odpor aj spotrebu. Taktiež si kedykoľvek môžete skontrolovať, o koľko zvyšuje spotrebu zapnutá klimatizácia. Testovaný model mal vynikajúco tvarované športové sedadlá. Škoda len, že po odklopení si ani vodičovo sedadlo „nezapamätá“ svoju polohu.
SLUŠNÝ ZÁKLAD
Testovaný model mal pod kapotou najslabší motor z aktuálnej ponuky – 1,4 TFSI 90 k/122 k. Ani s ním sa však A3-ka za svoju dynamiku vôbec nemusí hanbiť. Zrýchlenie z nuly na stovku pod 10 sekúnd a maximálna rýchlosť nad 200 km/h hovoria samy za seba. Navyše, vzhľadom na krútiaci moment 200 Nm dostupný v rozsahu 1 500 – 4 000 otáčok za minútu, je motor mimoriadne pružný. Vôbec ho nemusíte točiť, aby ste pocítili tlak v chrbte. A ten cítite až do hranice červeného poľa otáčok. A spotreba? Počas týždňa som jazdil v priemere za 5,6 l/100 km, a N TEST Z inej ligy Audi A3 je dokonalým dôkazom toho, že aj v tomto segmente má význam priplácať za prémiovú značku. Text: Peter Varga, foto: autor www.automagazin.sk to som si pravú nohu vôbec nestrážil. Cez víkend som už do mesta nepáchol a trochu som sa upokojil, takže spotreba klesla na výsledných 4,8 l/100 km. Motor je spojený s výborne odstupňovanou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. V stovke točí na šestku necelých 2 200 otáčok. Radiaca páka ide presne a ľahko. Radosť z radenia však kazí na môj vkus až príliš dlhý chod spojkového pedála.
ROBUSTNOSŤ
Celé auto pôsobí mimoriadne solídne a robustne. Začína to už zatváraním dverí, pokračuje na dotyk príjemnými materiálmi a končí jazdnými vlastnosťami. Tak napríklad podvozok na jednej strane zabezpečuje výborné jazdné vlastnosti, na strane druhej geniálne filtruje nerovnosti – ani väčšie sa do karosérie neprenášajú. Navyše, aj odhlučnenie je parádne – na nerovnostiach počujete iba tlmené bum-bum a odvaľovanie pneumatík ani nevnímate. Samotné naladenie je veľmi dobre vyvážené, žiadna vytriasačka ani morská nemoc. Vzhľadom na vysokú tuhosť karosérie plasty v kabíne nebúchajú, pri výjazde na obrubník nič neškrípe. Normálne som náchylný veriť tomu, že prežije všetko. Jednoducho kvalita, akú v bežných značkách nedostanete.
STRUČNE | ||
---|---|---|
ČO TREBA UZNAŤ Robustné auto s výbornými jazdnými vlastnosťami. |
||
ČO NÁM CHÝBALO Tlačidlá pamäte rozhlasových staníc. |
||
ČO NÁS PREKVAPILO Skvelý podvozok. |
||
KONKURENTI Mercedes-Benz triedy A, BMW 1, Volvo C30. |
Audi A3 1,4 TFSI Ambition | ||
---|---|---|
CENA | ||
Základ/verzie od/test [€] | zatiaľ nie je stanovená | |
ZÁRUKA | 2 roky bez obmedzenia km | |
TECHNIKA | ||
Valce/ventily/palivo | R4/16V/nafta | |
Prevodovka | M6 | |
Zdvihový objem valcov [cm3] | M6 | |
Výkon [kW (k) pri min-1] | 90 (122)/5 000 — 6 000 | |
Krút. moment [Nm pri min-1] | 200/1 500 — 4 000 | |
Max. rýchlosť [km/h] | 203 | |
Zrýchlenie 0 — 100 km/h [s] | 9,3 | |
Priemerná spotreba paliva výrobca/test [l/100 km] | 5,2/4,8 | |
Emisie CO2 [g/km] | 120 | |
TECHNIKA | ||
D/š/v [mm] | 4 237/1 777/1 421 | |
Rozchod kolies vpredu/vzadu [mm] | 2 601 | |
Objem bat. priest. [dm3] | 1 250/485 | |
Objem palivovej nádrže [l] | 50 | |
VYBAVENIE/DOPLNKY [€] | ||
Objem palivovej nádrže [l] | 7 (čelné, bočné, okenné, kolenný u vodiča) |
|
ABS, ESP | séria | |
Audi Drive Select | séria | |
Automatická klimatizácia | séria |