Tora! Tora! Tora!


Tento bojový pokrik samurajov vždy predznamenával nástup mohutného útoku. Rovnako predstavenie nového európskeho showcaru japonskej značky Alpine avizuje prípravu na produktovú ofenzívu pre rok 2013. bojovať nechce.

Tím okolo Manfreda Stengla, šéfa montážnej dielne európskeho zastúpenia Alpine, vybral po dlhej úvahe Peugeot RCZ ako nový showcar pre rok 2013. Podľa mnohých jedno z najkrajších športových kupé na svete sa stane v nasledujúcej sezóne domovom multimediálnej zvukovej inštalácie, ktorá bude reprezentovať značku Alpine na množstve výstav a podujatí po celej Európe.

IDEA

Keďže väčšina showcarov sa hrdí množstvom chrómovania, nehrdzavejúcej ocele a karbónu, v Alpine sa na to rozhodli ísť inak a ako nosný dizajnový materiál si vybrali meď. Kombinácia čierneho laku a doplnkov medenej farby vyzerá vznešene a je doslova magnetom pre oči. Najväčšou výzvou bolo zvládnuť medené pokovovanie hliníkových diskov OZ Ultraleggera HLT a oblúkov okolo „bublín“ strechy vozidla. Celá námaha sa však vyplatila a po konečnom zložení auta sa efekt ukázal hodným námahy do vloženej práce.

REALIZÁCIA

Ďalšia otázka v poradí bola – koľko subwooferov sa vôbec dá zabudovať do malej kabíny športového kupé. Koľko by ste očakávali? Dva, tri, štyri? No… V tohtoročnom predvádzacom vozidle sa použilo šesť(!) subwoofrov Alpine SWR-843. A úplným bonbónikom a montážnym tajomstvom je ich napájanie len jediným(!) zosilňovačom Alpine MRX-M240. Táto novinka na európskom trhu poskytuje plné priehrštia výkonu – do šestice woofrov v špičke natlačí až 4 400 wattov. Systém v kabíne stavia na nových komponentných reproduktoroch najvyššej triedy Alpine SPR-60C v aktívnom zapojení. Napájanie reproduktorov má na starosti nový štvorkanálový zosilňovač Alpine MRX-F65.

LADENIE

Na vyladenie celého systému – aby sa dosiahla lineárna frekvenčná odozva a dokonalé podanie scény – sa muselo použiť zopár fintičiek a vylepšení. Ak si však myslíte, že na vyriešenie týchto problémov sa použil sofistikovaný externý zvukový procesor, tak sa mýlite. To by nesmelo ísť o predvádzacie vozidlo experta na dokonalý zvuk – Alpine, aby na to neexistovalo elegantné riešenie bez nutnosti pripájať externý zvukový procesor. Prekvapenie sa volá Alpine ICS-X8. Všetky zvukové nastavenia sa urobili len s použitím zabudovaného digitálneho signálového procesora priamo v multimediálnej stanici ICS-X8.

VYCHYTÁVKY

Ak ste si doteraz mysleli, že Alpine ICS- -X8 je akurát pekná hračka pre ľudí využívajúcich smartfóny s MirrorLink, budete prekvapení. Ide skutočne o výnimočne vybavený A/V receiver. Neponúka len prehrávanie audio a video signálov z DVD a USB, ale zároveň aj ovládanie pripojeného iPod/ iPhone priamo z dotykovej obrazovky a navyše exkluzívne ponúka funkciu Mirror- Link. Ide o prenos kompletného obsahu smartfónov a ich ovládania na obrazovku multimédií (navigácia, emaily, internet a sociálne siete). Konkrétne pre navigovanie je možné použiť navigačné systémy v smartfónoch Nokia a Samsung. V aute je demonštrované aj klasické riešenie – navigačný modul Alpine NVE-M300P. Okrem toho zariadenie obsahuje kompletný modul Bass Engine Pro, ktorý audiofilom umožňuje podrobne nastaviť všetky parametre zvuku – časové korekcie, 9-pásmový parametrický EQ, MediaXpander a výhybku. Všetky RCA výstupy sú 4 V. Pri pohľade do kufra sa ukáže unikátny charakter celej montáže: meď a čierny lak sú neodolateľná kombinácia. Navyše, špeciálne podsvietenie LED-kami, ktorých umiestnenie vypočítal špeciálny softvér, spôsobuje optický efekt akoby sa komponenty v kufri doslova vznášali. Podobný efekt je použitý i priamo v ozvučnici subwooferov, kde napriek skleneným priehľadom na prvý pohľad nie ste schopní určiť, koľko tam tých subwooferov vôbec je. Zaujímavo klamlivá hra svetla… Všetky subwoofery, reproduktory a zosilňovače majú medené obruby a okolie nastriekané lesklým čiernym klavírnym lakom. Multimediálnu časť zastupuje dvojica dotykových monitorov Alpine TME- -S370 spojená s dvoma multimediálnymi prehrávačmi Alpine KCE-635UB. Pre pohľad smerom dozadu a bezpečné cúvanie je v systéme zaradená cúvacia kamera Alpine HCE-C157D. Peugeot RCZ však nielen dobre hrá, ale aj dobre jazdí. Testovací deň na Nürburgringu to potvrdil. V spolupráci so špecializovanou podvozkovou firmou KW bol vyvinutý exkluzívne navrhnutý podvozok s pôvodom v sériovom kite KW Variant 2 – to všetko na prispôsobenie sa vyššej hmotnosti a hlavne pre zníženie svetlej výšky. Podvozku bolo prispôsobené aj obutie a auto roluje na pneumatikách Pirelli P Zero 235/35R20. Peugeotu sa tým výrazne zlepšili jazdné vlastnosti a trakčná kontrola.

ZÁVER

V dnešnej dobe s často skloňovaným slovom kríza je podstatné sa nevzdávať a nepodľahnúť tlaku všeobecnej nechuti niečo pozitívne a inovatívne vytvoriť – veď aj pre koho? V Alpine to zobrali z opačného konca a nielen pre fanúšikov značky, ale aj pre všetkých ostatných postavili inšpirujúce vozidlo plné prevratných komponentov a riešení s posolstvom – sme tu – a na rozdiel od vás sme to ešte nevzdali! Viac o multimédiách, navigáciách a príslušenstve čítajte na www.audio.sk.

/a>

Komentáre (0)
Pridať komentár