Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Ferrari 166 MM/212: „Vajíčko“

Zakladateľovi automobilky z Maranella Enzovi Ferrarimu sa tento výtvor vôbec nepozdával! Ferrari 166 MM/212 Export prezývané „Uovo“ („Vajíčko“) postavila Carrozzeria Fontana na špeciálne želanie talianskeho pretekára a dediča textilného koncernu Giannina Marzottu.

Prečítajte si aj: Hamšík už má aj Ferrari 488 Pista

Spoločnosť Carrozzeria Fontana sa snažila o maximálnu aerodynamiku, aj preto tá spomínaná prezývka. Marzotto s objednaným kupé niekoľkokrát zamieril na legendárne vytrvalostné preteky Mille Miglia, ale nikdy ich nedokončil.

Prečítajte si aj: Pred 120 rokmi sa narodil Enzo Ferrari

Carrozzeria Fontana použila ako predlohu pre svoj športový automobil Ferrari 166 MM a vložila do neho agregát vidlicový agregát V12 s objemom 6,2 l z modelu 212 Export. Celé to zakryla špeciálnou duralovou konštrukciou karosérie, ktorá bola špeciálnym želaním majiteľa.

Prečítajte si aj: Monza SP1 a SP2 – Ferrari s tuctom valcov

Táto v tom čase nová zliatina ocele, medi, horčíka a mangánu bola vo svojej dobre nesmierne populárna. Jej vhodné vlastnosti dokonale využil aj dizajnér celého projektu Sergio Reggiani.

Prečítajte si aj: Ferrari Dino 246 GT po Keithovi Richardsovi

„Vajíčko“ má v porovnaní s originálnou verziou prepracovanejšiu aerodynamiku karosérie, pričom použitie spomínaných materiálov a moderné úpravy umožnili ušetriť 90 kg z pôvodnej váhy. K dispozícii boli aj tri karburátory Weber a tak nikoho neprekvapí maximálny výkon na hranici 185 koní.

Prečítajte si aj: Ferrari SP38 – model „ušitý“ na mieru

Naše konkrétne „Uovo“, ktoré je možné vidieť aj na obrázkoch, malo vo svojich začiatkoch na prestížnych pretekoch technické problémy. Cenný triumf zaznamenalo až na pretekoch Coppa della Toscana 1953.

Prečítajte si aj: Rozprávkový kabriolet Ferrari 250 GT ročník 1962 na predaj

O rok neskôr odkúpil vozidlo Američan Ignacio Lozano, ktorý s ním v rovnakom roku nastúpil na niekoľko pretekov v USA. „Vajíčko“ potom v zámorí niekoľkokrát zmenilo majiteľa a späť do Európy sa vrátilo až v roku 1986, keď ho odkúpil anonymní zberateľ z Milána.

Prečítajte si aj: Ferrari 625 Targa Florio – zberateľská rarita

V auguste roku 2017 sa unikátny veterán objavil na verejnosti po bradatých 30 rokoch. Stal sa totiž predmetom dražby na letnom podujatí aukčného domu RM Sotheby´s v kalifornskom Monterey, kde ho nakoniec vydražili za 4,5 milióna dolárov (3,967.550 eur).

Prečítajte si aj: Ferrari ukazuje 70 rokov evolúcie svojich vozidiel z obdobia 1947 až 2017

-jj-

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov