Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Nový superšport McLaren P1 prekvapí každého

Spoločnosť McLaren Automotive odkryla ďalšie informácie okolo nového superauta s označením McLaren P1TM. Vozidlo prekvapí maximálnym výkonom presahujúcim 660 kW (900 k) s 900 Nm max. krútiaceho momentu. To všetko z hybridného, vidlicového osemvalca s twin-turbom. Ide o vylepšený 3,8-litrový agregát V8 od firmy Ricardo, používaný vo vozidle McLaren MP4-12C. K nemu do P1TM pridali vysoko efektívny a ľahký elektromotor, ktorý zaručí okamžitý krútiaci moment a reakciu plynu.

Niektoré z úprav motora zahŕňajú optimalizáciu chladenia a výdrž pod vysokou záťažou. Samotný osemvalec z MP4-12C poskytuje napríklad o 82 kW (111 k) nižší max. výkon, než uvidíme v P1. Elektromotor dodá ďalších 130 kW (176 k) výkonu a 260 Nm krút. momentu, aj keď maximálny „krútiak“ dosiahne elektromotor a spaľovací motor v rozdielnych otáčkach. Krút. moment elektromotora má pomôcť osemvalcu k charakteru klasického atmosférického motora.

Na čistý elektrický mód dôjdete celých 10 km. Tlačidlom IPAS (Instant Power Assist System) na volante získate v momente celých 130 kW (176 k) z elektromotora.

Lítium-iónové batérie, vážiace 95 kg, sú umiestnené medzi motorom a sedadlami. Batérie dobíja samotný motor V8, rekuperácia z brzdenia, ale pripojiť ho môžete aj doma do zásuvky. Čo z neho robí prakticky plug-in hybrid.

Elektromotor je montovaný priamo na spaľovací motor a zdieľajú aj dvojspojkovú, sedemstupňovú prevodovku, akú nájdete aj v MP4-12C. Poháňaná je zadná náprava, tak ako sa na takéto športové auto patrí.

Na volante nájdete aj tlačidlo DRS, ktoré poznajú predovšetkým fanúšikovia Formuly 1. Znamená Drag Reduction System, čiže zníženie odporu vzduchu, a to tak, že zmení uhol zadného krídla. Odpor vzduchu sa tak zníži o 23 percent. Z Formuly 1 tu nájdete aj indikátor otáčok v podobe zelených, červených a modrých svetielok na prístrojovom paneli.

Vozidlo je vyrobené z karbónu a rovnako aj nasávacie otvory do priestoru motora. Aerodynamický koeficient odporu nesie hodnotu len  0,34 a to napriek tomu, že vozidlo v rýchlosti generuje až 600 kg prítlaku. To všetko aj vďaka zadnému spojleru, ktorý sa dokáže vysunúť až na 30 cm.

Svoju svetovú premiéru zažije superauto McLaren P1TM už onedlho v Ženeve.

McLaren P1 mclarens-p1-prototype-at-the-bahrain-international-circuit--image-mclaren_100419112_l mclarens-p1-prototype-at-the-bahrain-international-circuit--image-mclaren_100419113_l mclarens-p1-prototype-at-the-bahrain-international-circuit--image-mclaren_100419114_l mclarens-p1-prototype-at-the-bahrain-international-circuit--image-mclaren_100419115_l mclarens-p1-prototype-at-the-bahrain-international-circuit--image-mclaren_100419116_l

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov